PonAmsterdam HBO/WO BACHELOR/WO MASTER/WO

LEASE A BIKE gaat werkende Nederlanders (ook) laten fietsen en wij hebben de ambitie om dé marktleider van Nederland te worden op dit gebied. Gedurende deze reis zullen wij veel uitdagingen tegenkomen. Ben jij in staat om deze uitdagingen te managen? LEASE A BIKE is op zoek naar een Operations O...

Processen inrichten en 'manusje van alles' zijn jouw ding?

Over LEASE A BIKE

LEASE A BIKE biedt gemakkelijke fietslease aan in de B2B markt. Per 1 januari 2020 creëert nieuwe wetgeving deze mogelijkheid en wij gaan hem benutten. Dit kan naast, maar ook ter vervanging van de (lease)auto, verduurzaming van het bedrijf of als extra secundaire arbeidsvoorwaarde voor fittere en loyalere medewerkers. LEASE A BIKE heeft sinds zijn oprichting in 2015 een sterke groei doorgemaakt in Duitsland. Aan ons de taak om dit concept ook in Nederland op de kaart te zetten en werknemers voordelig op elk type fiets te krijgen. Wat doen wij? Wij regelen alles om dit proces heen, zodat de werkgever geen zorgen heeft en de werknemer alleen maar na hoeft te denken over zijn of haar droomfiets.

Jouw baan

'Nee' of 'weet ik niet' staan niet in jouw woordenboek. Jij krijgt een sleutelpositie in onze organisatie, één waar de gehele organisatie altijd op terug kan vallen evenals onze klanten. LEASE A BIKE is een nieuw bedrijf in Nederland, dat valt onder een van de grootste familiebedrijven van Nederland: Pon. LEASE A BIKE moet als organisatie volledig ontwikkeld en ingericht worden. Aan jou de taak om 'van alles' te gaan regelen. Denk hierbij aan het opstellen van contracten, het ondersteunen van de sales medewerkers en een vraagbaken voor werkgevers, dealers, leasemaatschappij en wie eigenlijk niet? Naast de meer administratieve taken moet ook een backoffice systeem ingericht worden. Aan jou om ons hierin te ondersteunen. Jij krijgt van ons veel vrijheid om de backoffice werkzaamheden en processen in te gaan richten die op jouw pad komen. Het enige dat vast staat is ons kantoor in Amsterdam en ons gouden platform. In jouw functie is de klant weliswaar koning, maar wij streven ook naar een backoffice van Koninklijke efficiëntie.

Om 'van alles' concreter te maken, houd jij je bezig met:

  • Administratieve werkzaamheden en beheer van het LEASE A BIKE platform.
  • Contracten opmaken voor klanten;
  • Contact onderhouden met dealers, leasemaatschappij en werkgevers;
  • Ondersteunen van collega's van Business Development en Sales;
  • Last but not least, het helpen opzetten en inrichten van een gestructureerd en efficiënt backoffice systeem.

Je maakt onderdeel uit van een team dat nu nog bestaat uit 5 medewerkers, inclusief jou. De ambitie is om binnen een jaar minstens te verdubbelen, al niet te verdrievoudigen. Een uniek moment om in te stappen. Jij kan een belangrijke rol gaan spelen in deze groei wat vervolgens ook weer ook weer kansen biedt voor jouw ontwikkeling.
Met deze ambitie en als startende organisatie zijn wij ook op zoek naar een werkplek voor ons allen. Wij willen ons centraal in Nederland vestigen, dus in de regio Amsterdam of Utrecht. 

Wat vragen we van jou?

  • Heb je al ervaring? Mooi! Heb je nog geen ervaring, maar heb je een afgeronde HBO-opleiding richting Bedrijfskunde of ben je gewoon een kei in organiseren en processen inrichten? Ook dan zien wij je sollicitatie graag tegemoet;
  • Het klinkt cliché, maar een hoop doorzettingsvermogen en flexibiliteit. Jij gaat met ons deze reis maken en het bedrijf opzetten. Gedurende deze reis zullen veel uitdagingen op ons pad komen. Ben jij in staat om deze managen?;
  • Iedereen is jouw vriend door je sterke sociale en communicatievaardigheden - het is belangrijk dat je op verschillende tonen kan communiceren;
  • Daarnaast is structuur jouw beste vriend;
  • Geen 9 tot 5 mentaliteit en een hoop gezelligheid.

Wat bieden wij?

Naast deze super mooie uitdaging met veel vrijheid bieden wij natuurlijk nog heel veel meer:

  • Een riant salaris tussen de 2.250 euro en 2.750 euro bruto per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • 24 vakantiedagen en 6 ATV dagen;
  • Een gave leasefiets van één van de Pon merken;
  • Ambitie? Geen probleem! Je groeit mee met de organisatie en de organisatie moet nog helemaal opgezet worden;
  • De mogelijkheid om mee te doen aan de activiteiten van Pon Fit: hét gezondheidsprogramma van Pon en de Pon-bedrijven (waar wij er ook een van zijn);
  • De mogelijkheid om je continu te blijven ontwikkelen via onder andere onze Winter- en Summerlabs, talentraining en ga zo maar door;
  • Een collectieve Zorgverzekering bij ONVZ;
  • én, last but nog least, een goed pensioen bij het Pon Pensioenfonds.

Wie zijn wij?

Pon.bike has been growing by acquisitions into one of the largest OEM’s in the bicycle industry. Their growth ambitions target various consumer segments. The bicycle is the answer to social challenges related to ageing, health and getting outside. Pon.bike offers a complete range in all product groups, city, comfort and trekking bikes as well as MTB and race bikes (with a large portion being e-bikes version of these) and parts & accessories. Premium products, best quality and innovation are key. They are now making a huge step into globalizing their procurement across all brands. The global procurement project manager plays a pivotal role in this change, realizing synergies from the supply base. Brands Pon.Bike Group: BBB, Cervélo, Faraday, Focus, Gazelle, Kalkhoff, Rixe, Santa Cruz, Union, Univega.

Pon.Bike is part of the Pon Group, one of the largest family owned businesses in the Netherlands. Pon is an international trading and service company, engaged in a wide range of activities. Pon employees, 13,000 people at over 450 branches across 32 countries. We constantly strive to achieve the highest possible added value in the relationship between customer and manufacturer. This is based on high-quality products supplied by leading manufacturers, including Volkswagen, SEAT, Skoda, Audi, Caterpillar, MAN and Continental. Pon also offers complementary services, such as service, maintenance, repair, leasing, rental and insurance.

Contact informatie

Ben je nieuwsgierig geworden, maar heb je toch nog een vraag? Neem dan gerust contact op met Mark Danhof, Business Development Manager, te bereiken op +31 6 22 85 37 33 of via mark.danhof@pon.com.

Gelijk solliciteren voor deze unieke kans kan natuurlijk ook! Klik daarvoor op de knop 'Solliciteer direct' hieronder en stuur ons je CV en motivatiebrief. Je hebt tot en met 9 juni de tijd om te solliciteren.

Sollicitatieproces

Jouw sollicitatieproces bestaat uit 2 gesprekken. Tijdens het eerste gesprek, in de week van 18 juni, maak je kennis met Mark en Klaas, Business Development & Sales Manager. Daarnaast zal je nog een gesprek hebben met een Senior Manager binnen Pon. Dit gesprek zal plaatsvinden in de week van 25 juni.

Ben jij enthousiast en wij ook? Dan ontvangen wij jou heel graag op 1 augustus als nieuwe collega.

Direct solliciteren

Doorlopend